בדיקת פוליגרף לפני קבלה לעבודה

Posted by on אפר 30, 2018 in בלוג

בדיקת פוליגרף לפני קבלה לעבודה

בדיקות הפוליגרף המודרניות מיושמות על ידי מכוני בדיקה פרטיים הנעזרים בציוד הבדיקה המשוכלל והמתקדם ביותר מסוגו. בדיקות אלו נועדו למגוון רחב של מטרות, כאשר אחת ממטרות בדיקת הפוליגרף מיועדת לצרכי בדיקות תעסוקתיות.

מהן בדיקות פוליגרף תעסוקתיות?

בדיקות פוליגרף תעסוקתיות הן למעשה הגדרה כללית למספר בדיקות פוליגרף המיועדות לסקטור העסקי וזאת לצרכי קיומה של בדיקת פוליגרף לפני קבלת מועמדים למקום התעסוקה, בדיקת פוליגרף לצרכי בירור חשדות כנגד עובדים וכדומה.

בדיקות הפוליגרף התעסוקתיות, בדומה לכל בדיקת פוליגרף למטרה אחרת, מבוססת על מעקב אחד השינוי במדדים הפיזיולוגיים של הנבדק לאורך שלבי הבדיקה, כאשר ממצאי הבדיקה יכולים להעיד על אופן התאמתו של מועמד/ת כזה או אחר למקום העבודה שמטעמו נערכת הבדיקה.

מדוע חשוב ומומלץ לקיים בדיקת פוליגרף למועמדים לפני קבלה לעבודה?

בעולם התעסוקה המודרני, קיים הכרח במציאת עובדים אמינים ונאמנים היכולים להגן ולשמור על מלוא האינטרסים של מקום עבודתם לאורך כל תקופת העסקתם. כמו כן, בשוק העבודה המודרני, קיימות לא מעט חברות המחייבות את עובדיהם לחתום על מסמכים שונים הקשורים לתחום אבטחת המידע והגנה על זכויות יוצרים. כפועל יוצא מכך, בדיקת פוליגרף מקדימה למועמדים למקומות עבודה אלו, יכולה לספק ממצאי בדיקה היכולים להעיד על התאמתו האישיותיות של המועמד/ת למקום העבודה ואף על אמינותו ונאמנותו.

כמו כן, בדיקות פוליגרף לפני קבלה לעבודה יכולות לספק לכם אימות מלא לרקע התעסוקתי של המועמד/ת ולהוות אמצעי חוות דעת לגבי התאמתו למקום העבודה. כיום, לא מעט חברות גדולות לצד חברות קטנות ובינוניות במשק הישראלי הפועלות גם בשווקים הגלובאליים, מחייבים הליך קיומה של בדיקת פוליגרף לכלל המועמדים למשרות כאלו ואחרות.

מה חשוב לדעת על ניתוח תוצאות הבדיקה?

בדיקת פוליגרף הנערכת לצרכי בדיקת התאמתם של מועמדים למקום העבודה, מבוססת בדומה לכל בדיקת פוליגרף אחרת על מדדי השינויים הפיזיולוגיים הלא רצוניים בגופו של הנבדק. מדדים אלו נרשמים במכשיר הפוליגרף לאורך כל שלבי הבדיקה, כאשר ניתוח הממצאים נעשה בהתאם להצלבת המדדים עם השאלות השונות אותן נשאל המועמד/ת למקום העבודה במהלך העבודה. במכוני הבדיקה המוסמכים והמקצועיים הפועלים כיום בישראל, מועסקים אנשי מקצוע שתפקידם המקצועי הוא לנתח את ממצאי הבדיקה ובשיתוף אנשי מקצוע מענף כוח האדם לבחון את ממצאי הבדיקה בהתאם לצרכי הארגון או החברה המזמנת את הבדיקות.

בדיקות פוליגרף לפני קבלה לעבודה – למי הן מיודעות?

בדיקות פוליגרף לעובדים לפני קבלה לעבודה מיועדות לכל אותן חברות המעוניינות להבטיח לעצמן הון אנושי ברמה הגבוהה ביותר, בין אם מדובר בחברת הייטק וסטארט-אפ ובין אם מדובר בחברות ועסקים בהם קיימת חשיבות רבה לאיכויותיהם של העובדים בהן.

את בדיקות הפוליגרף לפני קבלה לעבודה ניתן ליישם כיום כחלק אינטגראלי מהליכי ההשמה ובחירת מועמדים לכל סוגי מקומות העבודה במשק הישראלי, כאשר הבדיקה עצמה מתנהלת על ידי מכון בדיקה מקצועי ומוסמך אותו מוסמך לבחור על בסיס קריטריונים מקצועיים כגון: וותק וניסיון בתחום בדיקות הפוליגרף, מערכות הציוד המוחזקות על ידי מכון הבדיקה, אופן ניתוח ממצאי הבדיקה והתמחות מקצועית של המכון בכל הנוגע למתן שירותי בדיקה מקצועיים בתחום בדיקות פוליגרף תעסוקתיות.

בדיקת פוליגרף לפני קבלה לעבודה נערכת במסגרת שאלות מובנות אותן נשאל הנבדק, כאשר ממצאי הבדיקה מנותחים בהתאם לתשובות אותן סיפק הנבדק לאורך הבדיקה והצלבת תשובותיו אל מול השינויים במדדים הפיזיולוגיים אשר התרחשו בגופו לאורך שלבי הבדיקה.

אם גם אתם מצויים בימים אלו בשלבי מיון מועמדים למקום העבודה, זה הזמן לדעת יותר על בדיקות פוליגרף תעסוקתיות למטרות קבלה לעבודה.