מדריך הקמת עסק חדש

Posted by on ינו 5, 2016 in בלוג

מדריך הקמת עסק חדש

ברכות על ההחלטה להקים עסק חדש. מדובר בהחלטה שלא כל אחד יכול לקבל אותה, על אף שרבים מאתנו רוצים לנהל עסק משלנו. עם ההתקדמות המטאורית של האינטרנט והעולם הדיגיטלי בשנים האחרונות, אנשים רבים רוצים לעלות על הגל, לנצל את המשאבים ופלטפורמות הפרסום החדשות (סמארטפונים, אינטרנט, רשתות חברתיות וכו') שכיום כל אחד יכול לפרסם בהן בתקציבים נמוכים, ולהקים עסק פרטי משלו.

הקמת עסק חדש היא תהליך. תהליך זה יכול להימשך יום אחד ולעתים אף יותר, כך לפחות בהליך הביורוקרטי הדרוש להקמת העסק. תהליך קידום ופיתוח העסק הנו ארוך ומורכב יותר, אך לא נתייחס אליו במאמר זה.

הקמת עסק חדש – צעד אחר צעד:

שלב 1 – הון אישי:

החלטתם כבר איזה עסק תרצו לפתוח וכעת כל מה שנשאר לכם הוא להעריך כמה כסף תצטרכו כדי לתחזק את העסק בשנה-שנתיים הראשונות של פעילותו. סכום זה נקרא הון אישי או תזרים, בו תשתמשו לצורך פתיחת העסק וקידומו. וודאו שיש לכם הסכום שדרוש לכם כדי לפתוח ולתחזק את העסק, או בדקו אפשרויות לגיוס הסכום הנדרש.

שלב 2 – פתיחת תיק ברשויות מע"מ ומס הכנסה:

הקמת עסק חדש תתחיל במשרד המע"מ הקרוב לביתכם. בקשו להקים עסק ומלאו את הניירת הנדרשת לצורך כך. במידה ואתם מכוונים לעסק קטן שמחזור עסקאותיו לא יעבור את 100 אלף השקלים לשנה, תוכלו לבחור להקים עוסק פטור. במידה ומחזור העסק שלכם צפוי להיות יותר מזה, הקימו עוסק מורשה או חברה בע"מ.

שימו לב – ישנם מקצועות שונים שאינם מאפשרים פתיחת עוסק פטור ואלה מחויבים להקים תיק עוסק מורשה לפחות.

לאחר פתיחת התיק במע"מ, יהיה עליכם לגשת למשרד מס הכנסה (בדרך כלל המשרד הצמוד) ולפתוח שם את התיק גם כן.

שלב 3 – רישום בביטוח לאומי:

הליך הקמת עסק מסתיימת בביטוח לאומי. גשו למשרד ביטוח לאומי הקרוב לאזור מגוריכם ועדכנו את פרטיכם לבעלי עסק עצמאי. מומלץ להתייעץ עם מנהל חשבונות מקצועי ומוסמך על מנת להעריך את גובה התשלומים החודשיים שלכם לביטוח לאומי.

שלב 4 – להתחיל לעבוד:

לאחר שתקימו את העסק שלכם באופן רשמי, הגיע השלב האחרון והוא בעצם ההתחלה הרשמית של פעילות העסק שלכם. שלב זה הוא שלב תחילת העבודה. עמלתם קשה כדי להשיג הון אישי, מילאתם טפסים, הקמתם את העסק שלכם וכעת את יכולים לקיים בו פעילות חוקית. כל מה שנותר לכם כעת הוא רק להתחיל לעבוד ולהרוויח.