יעוץ ארגוני
מנהלים רבים מעוניינים לשפר את ביצועי החברה שלהם ולהעלות אותה על הדרך הטובה להצלחה; אולם מרביתם טועים לחשוב שאם ישלחו את עובדיהם להשתלמות חיצונית – זה אמור להספיק. הנחה זו שגויה מסיבות שונות. יעוץ ארגוני הינו כלי היוצר את ההבדל בין עובדים מוכשרים לבין עובדים בלתי-מקצועיים. יעוץ ארגוני נבדל משיטות אחרות לפיתוח עסקי, בכך שהוא מספק תחושת ביטחון המלווה את העובד. כדי להבין כראוי מהו יעוץ ארגוני, יש לבדוק את האופן בו חופפים עובד חדש: מעניקים לו ידע תיאורטי, ולאחר מכן – מלווים אותו לאורך שלבי העבודה הראשונים. יעוץ והדרכה ארגוניים דומים לשיטה זו.
יעוץ ארגוני – מה נדרש
נקודה חיונית עליה מושם דגש בכל יעוץ והדרכה, היא בתהליך עצמו ולא תמיד בתוצאה הסופית שמתקבלת. גורמים המספקים יעוץ ארגוני למשך זמן, מודעים ליתרונות הקיימים בשיטתיות ובסבלנות. מנהלים המעוניינים בתוצאות מיידיות, יתקשו להחזיק מעמד למשך זמן, והדרכה מראה זאת היטב. טעות לחשוב שרק עובדים זוטרים צריכים פיתוח, יעוץ והדרכה פרקטית. גם מנהלים ועובדים בכירים זקוקים לרענון או הדרכה מעת לעת, לטובת ייעול העבודה.
העובדה שמדובר בגורם חיצוני המעניק יעוץ ארגוני לחברה יכול רק לעזור; הדרך בה גורם אובייקטיבי חיצוני מבחין בנעשה בחברה, מסייעת למנהלים לראות את היתרונות והחסרונות הקיימים בה. יעוץ ארגוני נכנס היטב לתמונה כאשר הארגון מעוניין לשדרג עצמו ולהשתפר. שוק העסקים בן-ימינו דינאמי וצפוף, עד כדי שכלי כמו הדרכה הפך לכלי הכרחי, לטובת שיפור והסתגלות תמידיים.
יש לזכור, שעל כל חברה כיום לדעת להתחרות מול עשרות או מאות חברות אחרות הדומות לה, מרחבי העולם. כך, נוכל להבין שיעוץ ארגוני הוא דרך מעולה להשיג יתרון משמעותי והכרחי. יעוץ ארגוני טוב שם דגש על המרכיבים החיוניים ביותר של החברה, ויודע לייצר עבורה דרך התנהלות טובה ויעילה יותר.