מקצועות פרילנס חמים

Posted by on יול 7, 2021 in בלוג

מקצועות פרילנס חמים

אילו מקצועות אתם יכולים לעבוד בתור פרילנסרים

 

אחד השינויים שהתרחשו בשוק העבודה בשני העשורים האחרונים, הוא התגבשות של מעמד עובדים חדש, פרילנסרים. מדובר בעובדים שאינם קשורים למקום עבודה אחד ויכולים לעבוד עם מגוון רחב של לקוחות בתחום שלהם.

השינוי הזה הוא דרמטי מכמה סיבות. ראשית, אנחנו יכולים למצוא היום הרבה יותר אפשרויות לעבודה בתור פרילנסרים, הרבה בזכות היווצרות האינטרנט והכלים השונים שהוא מספק הן לצורכי עבודה והן לצרכי שיווק ופרסום. שנית, בגלל שינויים כאלה ואחרים בשוק העבודה בכלל, אז הרבה מאוד צעירים וצעירות מעדיפים לעבוד כפרילנסרים ולא להיות שכירים במקומות עבודה.

כיצד האינטרנט עוזר להיות פרילנס

לפני שנציג מספר מקצועות פרילנס חמים ובולטים, נסביר בקצרה כיצד האינטרנט מאפשר להיות פרילנס ולהתמיד בכך. חשוב לומר, זה שיש אפשרויות וכלים לא אומר בהכרח שכל אחד שיפנה להיות פרילנס באמת יוכל להצליח, שכן הוא צריך כוח רצון, משמעת, יכולות מקצועיות ועוד. אך האינטרנט כן יוצר אפשרויות ונותן את הכלים הדרושים לכך.

בראש ובראשונה, האינטרנט עוזר למי שרוצה להיות פרילנס, דרך מקצועות שונים שנוצרו בזכותו, ומאפשרים לכל מי שמתמחה בתחום, לעסוק בהם. למשל, מקצועות כמו שיווק דיגיטלי, כתיבת תוכן, עיצוב אתרי אינטרנט, קידום אתרים, בניית אתרים, הזנת תכנים ועוד.

מדובר על מקצועות שלא היו קיימים לפני עידן האינטרנט, ולצד חברות גדולות שמעסיקות עובדים, ישנם לא מעט פרילנסרים שעובדים בתחומים אלו באופן עצמאי. חלקם גם עובדים עם חברות שמעדיפות מיקור חוץ על פני העסקת עובדים כשכירים.

שנית, האינטרנט מספק לא מעט כלים לפרסום ושיווק פרילנסרים. החל מגוגל, פייסבוק, טוויטר, לינקדין, פורומים ועוד. בצורה כזו, כל מי שרוצה לשווק את עצמו יכול לעשות זאת באמצעות האינטרנט ולהגיע לקהל לקוחות רחב. חשוב לציין, ניתן להגיע לקהל מקומי וזר. במובנים מסוימים, מדובר על כמות לא מוגבלת של קהל. זה כמובן גם יוצר בסיס לשיתופי פעולה שונים בין פרילנסרים בתחומים מקבילים.

מקצועות פרילנסרים בולטים

כתיבת תכנים – אחד המקצועות הבולטים והחשובים ביותר בעולם האינטרנט, מבוסס ברובו על פרילנסרים. כתיבת תכנים לאתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, קמפיינים ועוד. במקרים מסוימים, אפשר גם למצוא פרילנסרים שעוסקים בכתיבת כתבות של תוכן שיווקי עבור כלי תקשורת שונים.

לתוך התחום של כתיבת תכנים, ניתן גם להוסיף תרגום מסוגים שונים וכן כתיבת עבודות אקדמיות.

שיווק – כאמור, כל מה שקשור לתחום של שיווק דיגיטלי, שיווק ברשתות חברתיות, קידום אתרים, פועל אף הוא במובנים רבים על פרילנסרים, בוודאי כשמדובר על גורמים קטנים שעובדים מול מספר לקוחות מצומצם.

אימון וטיפול – לא צריך להיות שכיר בחברות אימון בשביל לעסוק בו. ישנם לא מעט פרילנסרים שעוסקים בכך מול לקוחות מסוגים שונים. למשל ילדים, מבוגרים, אנשי עסקים ועוד.

אימון כושר – גם מאמני כושר רבים עוסקים בתחום כפרילנסרים ולא משתייכים לחדרי כושר או מועדוני ספורט. הם מציעים את השירותים שלהם דרך האינטרנט או דרך אמצעים אחרים.