טיפים לגיוס עובדים – ניר גלילי

הון אנושי איכותי הוא אחד הנדבכים המרכזיים בהצלחתו של כל עסק או ארגון, ולמעשה לא די בהון אנושי איכותי באופן כללי אלא חשוב שהוא יתאים במיוחד לעסק או הארגון הספציפיים בהתאם לתחומי פעילותו והחזון אותו הוא שואף לממש.

בהתאם כל עסק או ארגון החפצים בהצלחה אמיתית מקדישים תשומת לב רבה לנושא איתור כוח אדם מתאים (וכמובן הכשרתו, טיפוחו ושימורו) ובאופן כללי פותחו שיטות רבות לגיוס עובדים. בנוסף לידע הרחב הקיים בנושא כדאי גם להקשיב לעצות של מנהל מנוסה בחברה גדולה כמו ניר גלילי, מנכ"ל סונול.

הגדירו לעצמכם בדיוק מה אתם צריכים

כדי להגיע למטרה, כל מטרה, חשוב קודם כל להבין מהי המטרה. בהתאם ממליץ ניר גלילי להגדיר במדויק מה אתם מחפשים בעצם: מהו התפקיד אותו ממלא העובד שאתם מגייסים, מהם תחומי האחריות שלו, מהן האיכויות הנדרשות כדי למלא תפקיד זה, על מה בשום פנים אי אפשר להתפשר ועל מה כן אפשר לוותר (לטובת איכות מובהקת בפרמטרים אחרים), מהו היקף המשרה ועוד. עוד ממליץ גלילי לא לפעול על אוטומט ואם למשל סיבת הגיוס היא פרישה של עובד קיים, אין שום הכרח שהעובד החדש ימלא בדיוק אותו תפקיד ואולי בכלל כדאי לבצע רה-ארגון בהתנהלות העסק (בין אם מוגבל בהיקפו ובין אם נרחב).

למה ניר גלילי ממליץ על קשב לאינטואיציה?

בימינו קיימות כאמור שיטות רבות למיון מועמדים לכל תפקיד ותהליכים מובנים שכבר הוכיחו את עצמם עבור עסקים וארגונים רבים.

יחד עם זאת ממליץ ניר גלילי להקשיב גם לאינטואיציה, שכן לפעמים לאו דווקא המועמד שקיבל את הציונים הגבוהים ביותר במבדקים השונים הוא גם המתאים ביותר לתפקיד הספציפי – גם אם תהליך האיתור והמיון מותאם במיוחד לעסק שלכם, עדיין ישנם דברים שהם פשוט בלתי מדידים, אבל האינטואיציה כן מזהה אותם. בפרט חשוב לזכור זאת כשמגייסים עובדים לארגונים גדולים, שבהם באופן טבעי התהליכים נוקשים יותר וכדאי להגמישם.

הרשתות החברתיות כמקור לגיוס עובדים איכותיים

הרשתות החברתיות השונות, ובראשן פייסבוק, הפכו זה מכבר להרבה יותר ממקום מפגש בין חברים או מכרים.

בין השאר יכולות רשתות אלה להיות גם מקור מעולה לגיוס עובדים מתאימים במיוחד – וגם מקור טוב לאיסוף מידע על מועמדים רלוונטיים. רשת נוספת שניתן להיעזר בה כשמחפשים עובדים לתפקידים שונים היא לינקדאין וגם עליה ממליץ ניר גלילי.

למה חשוב לכבד כל מועמד?

טיפ נוסף של ניר גלילי הוא לכבד כל מועמד, גם אם הוא אינו מתאים לתפקיד הספציפי. סיבה אחת לכך היא שכל מועמד הוא גם לקוח פוטנציאלי, וחבל להותיר אצלו רושם שלילי, וסיבה שניה היא שמי שמחפש עבודה נתקל בסירובים רבים ובאופן כללי עובר תקופה לא פשוטה ברוב המקרים וגם אם לא מקבלים אותו לתפקיד הספציפי עדיין מן הראוי לתת לו הרגשה טובה ויחס מכבד.