גיוס ומיון עובדים

קליטת עובדים חדשים למערכת היא אחד התהליכים החיוניים ביותר עבור כל חברה שהיא. ארגון עסקי עם הנהלה היושבת בחיבוק ידיים ולא נעה קדימה, תישאר כנראה מאחור. ישנן מגוון דרכים באמצעותן חברות שונות יכולות לבצע תהליך בריא וחכם של קליטת עובדים.

גיוס ומיון עובדים על-ידי חשיפה ממוקדת

גיוס ומיון עובדים עשוי להיות עסק יקר ומסורבל. בכדי להקטין עד כמה שאפשר את עלויות התהליך, אפשר למקדו לקהל היעד המתאים, עם חשיפה מרבית לאלו השייכים לקהל זה; למשל – ארגון המחפש עובדים סטודנטים, יכול לפנות לשם כך למוסדות לימוד אקדמיים. חשיפה כזו אפשרית על-ידי פרסום לוחות דרושים באתרי אינטרנט ספציפיים, ואף בכתבי עת של קבוצות עסקיות מסוימות. בנוסף, ברחבי רשת האינטרנט קיימות כיום קהילות מקצועיות. על-ידי פרסום הודעות באתרים מעין אלו, יכולות החברות, המבקשות להתחיל תהליך גיוס ומיון עובדים, לפנות אל קהל יעד ממוקד, וכך להוזיל את עלויות התהליך.

שיטה יעילה לגיוס ומיון עובדים – חבר מביא חבר

שיטה יעילה נוספת לענייננו, היא "חבר מביא חבר". בדרך זו, עובד חברה ותיק ממליץ על איש מקצוע שהוא מכיר אישית, עבור אחת המשרות הפנויות עבורה החברה מחפשת לגייס עובד. במידה שהעובד החדש מצליח להיקלט בהצלחה, העובד הוותיק מקבל בונוס כספי. כך, החברה חוסכת סכומי כסף משמעותיים על תהליך גיוס ומיון עובדים, תוך שהיא קולטת אנשים מתאימים לאופי המשרה והחברה. מחד, שיטת "חבר מביא חבר" עשוי לעודד את העובדים הקיימים לעבוד לטובת גיוס ומיון עובדים עבור החברה; מאידך, עובדים קיימים עשויים להמליץ על עובדים שאינם בהכרח מתאימים למשרה, מתוך ניסיון לזכות בגמול הכספי. יש להיות ערניים למהלכים כאלו, על אף שברוב המקרים, עובד קיים של החברה יעדיף לשמור על המוניטין שלו בחברה, ולא "להמר".