הסבת מקצוע לתחום ההייטק – הכן את עצמך

Posted by on אוג 18, 2016 in בלוג

הסבת מקצוע לתחום ההייטק – הכן את עצמך

רבים מעוניינים בהסבת מקצוע לתחום ההייטק וזאת משום היתרונות הרבים של משרה בעולם ההייטק. אם מדובר על תנאים, משכורת, סביבת עבודה, אפשרויות קידום, תחומים מעניינים והכי חשוב תחומי העתיד. אם גם אתם מעוניינים בהסבה וזאת על מנת להעלות את רמת החיים שלכם, הגיע הזמן להבין כיצד עושים זאת.

הכנה מקדימה – החלטה ברורה

יש מספר דברים אותם יש לקחת בחשבון טרם קבלת ההחלטה להסבת מקצוע להייטק:

  • טבולה ראסה- חשוב לקחת בחשבון שאתם מתחילים מקצוע חדש ולכן ההתחלה היא חדשה לגמרי. כלומר, תצטרכו לוותר על האגו שלכם ויכול להיות מאוד שילמדו אתכם אנשים צעירים יותר. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון שההתחלה לא תמיד קלה.
  • זמן לימוד – יש לקחת בחשבון שתצטרכו להקדיש פרק זמן מסוים ללימודים, בדיוק כמו לימודים לכל דבר ולכן חשוב לחשוב האם יש לכם אפשרות לפנות זמן ללימודים, אם מבחינה כלכלית, מבחינת מקום העבודה הקיים שלכם ומבחינת המשפחה ושאר העיסוקים שלכם.
  • שכר ותנאים- השכר במקצועות ההייטק כמו בודק תוכנה הוא לא נמוך, אך יש לקחת בחשבון שבדיוק כמו כל אדם שמתחיל בתחתית הסולם וללא ניסיון, כך תצטרכו להתמודד עם העובדה שבשנה שנתיים הראשונות השכר שלכם לא יהיה גבוה.

כיוון שרוב האנשים שמחליטים על הסבת מקצוע לתחום ההייטק עושים זאת משום הרצון לשדרג את חייהם, הם מודעים לכך שמשתלם להם לפנות את הזמן ולהשקיע משאבים לתקופה קצרה בחייהם למטרה זו.

הסבת מקצוע להייטק – בחירה נכונה

לאחר שעשיתם את השיקולים שלכם והגעתם למסקנה שאתם מעוניינים להשקיע, זמן ומשאבים נוספים על מנת לרכוש מקצוע חשוב שתבחרו את אותו מוסד לימודי הייטק שיאפשר לכם מסלול ההסבה המתאים ביותר לצרכים שלכם. הנקודות החשובות אותן יש לוודא בעת בחירת אותו מוסד לימודי הן:

  • מוניטין- חשוב לבדוק מהו המוניטין של אותה מכללה בה אתם בוחרים. ככל שהמכללה מוכרת יותר, כך גם יותר מקומות עבודה יכירו אותו כאשר תסיימו את הקורס.
  • ניסיון מעשי- יש מכללות שמציעות ניסיון מעשי אל מול לקוחות, דבר חשוב מאוד ולכן תמיד משתלם לברר דבר זה מראש ולבחור מכללה שמציעה לבוגרים שלה לסיים את ההסבה עם ניסיון לכל דבר.
  • הסבה- יש מכללות שמציעות הסבה להייטק בסיום הקורס, דבר שפותר את כל הקשור אל חיפוש עבודה.
  • סגל – תמיד יש לוודא שאותה מכללה בה בוחרים מציעה סגל של מרצים בעלי ניסיון בתחום.
  • תכנים- תמיד יש לבדוק את הסיליבוס טרם ההרשמה אל מסלול ההסבה להייטק וזאת על מנת לוודא שמדובר על מכללה שמציע לסטודנטים שלה תכנים מעודכנים.

 

בהצלחה!